Java jest obecnie jednym z najpopularniejszych języków programowania. Szkolenie obejmuje podstawy programowania obiektowego, składnię języka Java oraz podstawowe biblioteki języka. Przedstawimy również najważniejsze zagadnienia teoretyczne wiążące się z omawianym materiałem oraz podstawowe wzorce projektowe, których znajomość pomaga dobrze zorganizować kod tworzonych programów.
Kurs jest przeznaczony dla:
- programistów bez znajomości języka Java,
- programistów, którzy dawno nie korzystali z obiektowych języków programowania,
- osób potrzebujących usystematyzowania wiedzy o języku Java.
Umiejętności wymagane przed odbyciem kursu:
- podstawowa umiejętność obsługi systemów komputerowych.
Po zakończeniu kursu uczestnicy powinni:
- znać język Java,
- samodzielnie pisać programy w języku Java,
- zdać egzamin na certyfikat SunTM Java Developer.
Kurs trwa 4 dni.
Forma prowadzenia zajęć: wykłady z przykładami, ćwiczenia. Większość czasu zajęć jest poświęcona na wykonywanie ćwiczeń i wspólne ich omawianie. Uczestnicy są aktywnie zaangażowani w przebieg zajęć.
Program kursu:
Dzień 1.
- Czym jest Java i jakie są jej wersje.
- Instalacja maszyny wirtualnej oraz kompilowanie i uruchamianie programów.
- Wprowadzenie do programowania obiektowego i podstawowe wzorce projektowe.
- Strukturalne i obiektowe elementy języka Java oraz podstawowe mechanizmy (np. garbage collection).
- Podział kodu na klasy i pakiety oraz pliki, katalogi i archiwa.
- Podstawowe narzędzie oraz wybrana platforma programistyczna.
Dzień 2.
- Korzystanie z i tworzenie dokumentacji.
- Obsługa błędów: mechanizmy języka, typowe pułapki oraz dobre praktyki.
- Wprowadzenie do testowania: mechanizm asercji, przegląd bardziej zaawansowanych rozwiązań (np. JUnit).
- Kolekcje danych.
- Klasy generyczne.
Dzień 3.
- Wejście/wyjście: strumienie i ich zastosowania, wzorzec Dekorator, serializacja obiektów.
- Wątki: cykl życia, synchronizacja, podstawowe zagadnienia programowania współbieżnego.
- Automatyczne kompilowanie (Ant, Maven).
- RTTI, introspekcje, JavaBeans.
Dzień 4.
- Graficzny interfejs użytkownika w Javie.
- Swing: aplikacje okienkowe i aplety.
- Wzorzec Obserwator.
- Narzędzia ułatwiające tworzenie graficznego interfejsu użytkownika.