UML (Unified Modelling Language), graficzny język diagramów, jest podstawowym narzędziem pracy i komunikacji uczestników projektu informatycznego - analityków, projektantów, programistów, a także klienta. Uczestnicy szkolenia poznają podstawowe i zaawansowane zasady modelowania języku UML, samodzielnie tworzą pierwsze diagramy oraz uczą się stosować sprawdzone wzorce i dobre praktyki. Szkolenie ma charakter przeglądu wszystkich rodzajów diagramów języka UML. Omówienie najważniejszych i najczęściej używanych rodzajów diagramów jest uzupełnione praktycznymi ćwiczeniami.

Szkolenie jest przeznaczone dla:

  • kierowników projektów informatycznych, analityków i projektantów,
  • osób, które do tej pory nie używały w swojej pracy języka UML, lub używały go w ograniczonym zakresie,
  • osób, które chcą usystematyzować swoją wiedzę o modelowaniu w języku UML.

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy powinni:

  • rozumieć zasady analizy i projektowania w języku UML,
  • umieć czytać diagramy w języku UML,
  • umieć tworzyć diagramy w języku UML.

Szkolenie trwa 3 dni.

Forma prowadzenia zajęć: wykłady, ćwiczenia. Większość czasu zajęć jest poświęcona na wykonywanie ćwiczeń i wspólne ich omawianie. Uczestnicy są aktywnie zaangażowani w przebieg zajęć. Szkolenie jest prowadzone bez wykorzystania komputerów, a uczestnicy modelują na papierze oraz na tablicy. Pozwala to uczestnikom skupić się na istocie modelowania, a nie na obsłudze narzędzia. Osobom pragnącym nabyć umiejętności modelowania w Enterprise Architect, polecamy udział w szkoleniu "Modelowanie w Enterprise Architect".

Program szkolenia:

Dzień 1.

  1. Język UML - wprowadzenie.
  2. Diagramy czynności.
  3. Zaawansowane techniki tworzenia diagramów czynności.
  4. Przypadki użycia i diagramy przypadków użycia.

Dzień 2.

  1. Efektywne pisanie przypadków użycia.
  2. Zależności pomiędzy przypadkami użycia.
  3. Zasady analizy i projektowania obiektowego.
  4. Diagramy klas.

Dzień 3.

  1. Diagramy stanów.
  2. Zaawansowane techniki tworzenia diagramów stanów.
  3. Diagramy interakcji.
  4. Diagramy komponentów i diagramy rozlokowania.
  5. Przegląd pozostałych diagramów języka UML.